Regulament

  • Maratonul fotografic se desfășoară pe 23 septembrie, între orele 11:00 și 19:00, și cuprinde o singură competiție destinată atât fotografiilor profesioniști, cât și celor amatori.
  • Înscrierea se face în perioada 1 septembrie - 22 septembrie, prin completarea formularului de la secțiunea Înscrieri.
  • Fiecare câmp din formular trebuie completat obligatoriu. Odată cu trimiterea formularului, participantul este de acord cu regulamentul competiției.
  • În cadrul competiției vor exista 4 teme diferite care sunt alese în ziua evenimentului de către juriul competiției.
  • Limita minimă de vărstă a celor înscriși este de 18 ani.
  • Prin înscrierea la acest concurs, participantul acceptă faptul că fotografiile sale pot fi reproduse și difuzate. Materialele câștigătoare pot fi folosite și în promovarea edițiilor viitoare Photo Marathon.
  • Fiecare fotografie trebuie încărcată în format .jpeg/.jpg.
  • Conținutul unei imagini nu trebuie modificat prin adăugarea, rearanjarea, distorsionarea sau eliminarea persoanelor și / sau a obiectelor din interiorul cadrului.
  • Fotografiile pot fi fie color, fie alb negru, însă nu trebuie modificate în programe de editare.
  • Crop-ul fotografiilor este interzis și va duce la descalificarea din concurs.
  • Fotografiile înscrise în concurs pot fi editate pe următoarele coordonate: luminozitate, contrast, saturație și nivele de culoare.
  • Nu se pot folosi ajustări legate de unghiul de fotografiere (de exemplu, îndreptarea orizontului liniei).
  • Nu se pot adăuga elemente străine în fotografie sau nu se pot șterge elemente existente.
  • Nu se permite lipirea sau suprapunerea mai multor fotografii.
  • Orice alt procedeu de postprocesare în afara celor cinci elemente permise enumerate mai sus este interzis.
  • Fotografiile trebuie încărcate fără ramă şi fără watermark.
  • Fotografiile pot fi realizate doar cu aparate foto, indiferent de marcă. Nu se acceptă fotografii realizate cu telefoane, tablete sau aparate de filmat.
  • Fotografiile pot fi făcute oriunde în orașul Cluj-Napoca, în exterior și în interior (pe stradă, în restaurante, în parc etc), cât și în zonele limitrofe ale acestuia.
  • Fotografiile trebuie să fie originale (realizate de către fiecare participant în parte) și să nu mai fi fost publicate anterior.
  • Nu vor fi acceptate fotografii care instigă la violență, au un caracter ofensator sau conțin publicitate implicită sau explicită.
  • Nu vor fi acceptate fotografii care provoacă prejudicii unor persoane sau unor instituții.
  • La sfârșitul evenimentului, în maximum 40 de minute, participanții vor preda câte o fotografie pentru fiecare temă din concurs.
  • Fiecare participant va preda pe stick sau pe card 4 fotografii, câte una pentru fiecare temă.
  • Fotografiile trebuie grupate într-un folder cu numărul de înregistrare al participantului, inscripționat pe badge-ul primit la înregistrarea de la începutul competiției. Fiecare fotografie trebuie să aibă în denumirea sa numărul de înregistrare al participantului, precum și tema aferentă fiecărei fotografii (tema fotografiei - număr de înregistrare).
  • Evaluarea fotografiilor este realizată de către juriul evenimentului, ales de către organizatorii Photo Marathon și sponsorii principali ai evenimentului.
  • Jurizarea fotografiilor va fi realizată imediat după eveniment, pe 24 septembrie.
  • Vor fi descalificați cei care nu predau fotografiile juriului în maximum 40 de minute de la ora terminării maratonului fotografic la locul stabilit împreună.
  • Vor fi descalificați cei care nu respectă condițiile de eligibilitate impuse de către competiție.
  • Evaluarea fotografiilor se va face în două runde, exceptând cazul în care va fi nevoie de o evaluare suplimentară pentru a departaja fotografiile cu procentaj egal.
  • În timpul primei runde de jurizare, cei din juriu vor evalua și vor atribui un scor pe baza următoarelor criterii de selecție:
    •  Originalitatea fotografiei - 25%
    •  Creativitatea fotografului - 25%
    •  Încadrarea fotografiei în categoria înscrisă - 30%
    •  Calitatea fotografiei - 20%
  • Cea de a doua rundă de jurizare se va face urmărind aceleași criterii, fiecare cu o pondere egală.
  • Juriul va evalua și va atribui un punctaj pentru fiecare fotografie, format din scoruri pe baza criteriilor enumerate mai sus.
  • În urma trierii fotografiilor din cele 2 runde și a punctajului acumulat de fiecare fotografie în parte, se vor stabili câștigătorii: locul I, locul II, locul III și premiul juriului pentru fiecare temă în parte.
  • Fiecare membru al juriului are responsabilitatea de a menține integritatea procesului, de a se asigura că deliberările sunt desfăsurate în conformitate cu cele mai înalte standarde, după regulamentul în vigoare, fiind implicați în totalitate în procesul de evaluare.
  • Fiecare membru al juriului are un vot, acesta este obligatoriu, aceștia nu se pot abține în niciun stadiu al procesului de votare.
  • Juriul nu are dreptul să dezvăluie detalii despre deliberări sau despre identitatea câstigătorilor înainte de anunțul public, însemnând că aceștia nu vor discuta nici un aspect al fotografiilor, dezbaterilor sau deciziilor luate în timpul procesului.
  • Câștigătorii pentru fiecare categorie vor fi anunțati pe 24 septembrie pe pagina de Facebook Photo Marathon.
  • Fotografiile câștigătoare vor fi expuse timp de 2 săptămâni în expoziția Photo Marathon’17.

Înscrie-te acum!